montseval

domingo, 11 de agosto de 2013

Acetabulària, la cèl•lula més gran

Un dia, passejant per la platja varem trobar moltes algues. Sobretot hi havia Padina pavonia (a la dretra de la foto). Però el millor de tot: varem trobar Acetabularia mediterrania. Cada acetabulària és una cèl·lula única, molt gran, el nucli de la qual es troba a l'apèndix radicular o rizoide. El barretet de l'alga, de color verd, es va anar tornant blanc a mida que van passar els dies fora de l'aigua.
Vaig recordar de petita, quan anava a les roques amb el meu pare i trobàvem hidrozous que desprès miràvem pel microscopi a pocs augments. A mi em tocava dibuixar-los. Hi he de tornar amb els nens a veure si encara n’hi ha. M’estranyaria.
El que si que vaig veure que es conserva, a un lloc que se, és una petita colònia de quitons. Ho he estat mirant i sembla Chiton olivaceus.



No hay comentarios: