montseval

martes, 15 de noviembre de 2022

Viatge a Marroc-5. Tanger

Dimarts 1 de novembre

Esmorzem al Continental, molt agradable i està inclòs al preu. Sortim, cap a la vora del mar però des seguida l’Ada diu que te mal de panxa i ella i la Circe tornen. Els demés seguim per una zona de petits bars de peix, i després per la Corniche. Hem quedat cap a les dues al Rembrandt doncs volem conèixer la part de Tànger de la primera nit, boulevard Pasteur i voltants. A un moment donat comencem a pujar i fem una parada (te i te a la menta). Després desemboquem a l’Avinguda Mohammed V, que més tard es transforma en Boulevard Pasteur. Al arribar al Rembrandt trobem al Mohamed dins del seu taxi i ens saludem efusivament.

Anem fins una plaça des de la que hi ha molt bona vista, li diuen Mirador de los perezosos, també al carrer Mèxic molt agradable: ofereixen peix fresquíssim a petits bars. Tornem al Rembrandt i descansem al jardí al costat de la piscina. Volíem demanar una copa de vi però només hi ha ampolles. No prenem res, s’està genial, descansem i connectem mòbils

A les dues arriben la Circe i l’Ada. Han anat a un hammam autèntic de la medina, baratíssim.  Venen totes felices i amb la pell molt suau. Com que l’Ada ha de menjar arròs bullit i en lloc en tenen, anem a dinar a un restaurant oriental, La Pagoda. Boníssim. Ja estàvem una mica cansats de tagines i de cus-cus, encara que marxaré sense tastar un bon peix fresc.

Anem a la plaça de la Cinémathèque (Nou d’abril) i a la terrassa del bar. Bonica vista, cel blau, núvols blancs, la Mosquée, gent d’aquí cap allà. Comprem els darrers records. Més tard volem visitar la Fundació Lorín que queda a prop, carrer Siaghin i la trobem molt facilment. Però està tancada. Està a la sinagoga Lorín, una de les més antigues de la ciutat. Segons el Routard hauria d’estar oberta, però surt un home que ens diu: mañana!!!

Així que ens dirigim al Cafe Hafa, jo una mica mosquejada per que penso que serà una mica turistada. No queda molt lluny però tot és pujada i caminem bastant, passant per la kasbah i ja fora de la medina, veient el mar promer i després no. Quan arribem la vista és magnífica: el mar i tot de barques de pesca seguides per bandades de gavines, unes marxen i altres arriben al port  dels pescadors. I el mar, molt blau. Atlàntic? Mediterrani? Al fons Gibraltar.

Magnífic, veure el mar bevent un te a la menta. I tot bastant ple de gent marroquí, parelles, grups d’amigues. Poc a poc es fa de nit. Un gatet pidola menjar des de la barana i n’hi donen. Quan ja marxem, arriben uns deu turistes orientals, però no fan gems de nosa. La tornada es fa més curta.

A les set ja anem a sopar al nostre hotel, el Continental. Demà sortim molt aviat i hem d’anar a dormir d’hora. El menjador preciós, el sopar bastant deficient. A fora se senten tambors i cants. Demà ja marxem