montseval

miércoles, 11 de febrero de 2009

Una nova edició de L'Origen de les espècies?

Aquesta és la primera edició en català de L’origen de les espècies. Es va publicar l’any 1982 gràcies a la iniciativa de Joan Senent-Josa, creador i director de la revista en català, Ciència (despareguda a inicis dels noranta), que va aconseguir que la Diputació es fes càrrec de les despeses. El va publicar edicions 62.

En Joan Senent i jo vàrem fer una cronologia i una bibliografia i el llibre va aparèixer editat per nosaltres.

Es va vendre més del que Edicions 62 s’havia imaginat i es van fer reimpressions el anys 1983, 1988 i 1998.

Ara Edicions 62 anuncia que per celebrar l’any Darwin fan una nova edició, i el mes de gener apareix l’Origen de les espècies.

Nova edició?
- És la mateixa primera edició de l’Origen de les espècies
- Traduida pels mateixos traductors (Santiago Albertí i Constança Albertí )
- El pròleg de l’edició de 1982, de Thomas Glick, es posa com epíleg
- Es deixa la mateixa cronologia exacta (la que vàrem fer en Joan Senent i jo)
- Es deixa la mateixa bibliografia exacta (la que vàrem fer en Joan Senent i jo. I astoreu-vos: dins de la selecció bibliogràfica sobre Darwin no hi ha cap obra que sobrepassi l’any 1982)
L'única cosa nova és un pròleg tirant a curt de Martí Domínguez (persona que per altra banda mereix tots els meus respectes i simpaties)
Ah! I que han tret allò de Edició a cura de Joan Senet-Josa i Montse Vallmitjana
Què es pot fer davant de tanta mala fe, aprofitament, treball mal fet, autoimposició de medalles?

4 comentarios:

Anónimo dijo...

En el món editorial hi ha de tot, però quan trobes una editorial gasiva, ho és amb ganes. Jo de tu reclamaria.

Em recorda el cas de "Primavera silenciosa", que la segona i la tercera edicions que s'han publicat són la mateixa versió castellana que la primera, una traducció de l'anglès que no hauria fet tan malament un traductor automàtic. En el seu moment vaig escriure a l'editor i li vaig dir que, si en comptes d'haver rebut el llibre com a regal, l'hagués comprat, l'hauria tornat a la llibreria abans d'acabar el primer capítol perquè m'hauria sentit estafada.

Anna dijo...

Hola Montse,

he arribat al teu blog a través de la llista de l'ACCC i m'he quedat de pedra.

Espero que no et sàpiga greu, t'he enllaçat i he copiat el teu mail en el post que he fet avui per celebrar Darwin.

Com la lectora corrent, crec que fas molt bé de difondre-ho.

Anónimo dijo...

Montse, he afegit un comentari en el meu bloc sobre aquest afer lamentable:
http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/124008

Maribel dijo...

esto es una puta mierda