montseval

martes, 30 de noviembre de 2010

La rebel.lió dels electrodomèstics

Primer es va mig fer malbé l'aparell de TV. Una vegada començada la pel·lícula o el debat o el que fos, de cop i volta, es quedava la imatge congelada. Sembla que l'avaria no era de La TV sinó del TDT. S'havia d'apagar l'aparell de TDT, tornar a obrir, baixar el so que es posava a tope, i ja anava. Però van paasar els dies i en comptes de congelar-se la imatge dos o tres vegades per emissió, ja eren sis, deu, vint... una cada tres minuts. Fora la TV.
Llavors es va fer malbé la rentadora. Rentava però passada una mitja hora s'encenia una llumeta a sota de la paraula stop situada a l'esquerra de l'aparell. La roba, no se si ja neta del tot però sense centrifugar en absolut, s'havia d'estendre després d'escórrer-la a ma.
A tot això em vaig quedar sense telèfon. En realitat jo podia trucar però si algú em trucava a mi no se sentia res, amb la qual cosa, jo no contestava i el resultat era com si no tingués telèfon. Era una cosa clara de l'aparell de casa, que ja no corresponia des de feia un mesos a telefònica i no sabia que fer. Alguna gent em va seguir trucant però al mòbil. Altres que m'he trobat em diuen que no sóc mai a casa.
Més: dijous passat al matí jo estava tranquil·lament a una classe de Photoshop i em va trucar la Marina. Nos hemos quedado sin luz en la cocina, em va dir. Ni llum, ni nevera, ni forn, ni rentaplats, ni torradora, ni cafetera. Em vaig alegrar de tenir gas natural. Vaig reflexionar que era millor diversificar les fonts d'energia.
Divendres va venir el lampista avisat urgentment. No podia fer res fins que no vinguès el de la carpinteria d'alumini que havia col·locat un segon sostre en la reforma que vaig fer fa uns anys.
Finalment em vaig quedar sense Internet.
Al vespre vaig anar a la conferència sobre Decreixement de Serge Latouche. Tu ya estàs en el decrecimiento, em va comentar l'Hortènsia.
Vaig recuperar Internet i la Circe em va arreglar el telèfon. Ara sento el timbre i també moooooolt fort la veu del qui em truca.
Vaig coure un llom de porc, unes hamburgueses - a casa en deiem bistec rus- fetes per mi i congelades, uns pits de pollastre i pèsols congelats. No volia haver de llençar-ho tot. Ho vaig posar ben tapat al terradet de la cuina, per sort feia fred.
Ja han vingut diversos operaris i la cuina amb tots els seus aparells funciona.
Demà ve el de la rentadora
Ara segueixo sense veure la TV. I va i se'm fa malbé l'impressora.
(La foto no te res a veure. Els nens van posar diverses figuretes a sobre d'un radiador)


1 comentario:

Anónimo dijo...

Divendres miro això del volum del telèfon....Circe