montseval

sábado, 1 de enero de 2011

L'anell que passa d'àvies a netes


En algun moment que no recordo, entre els 18 i els 23 anys -en que em vaig casar- la meva àvia paterna em va donar, sense cap solemnitat, aquest anell. Jo era la seva neta gran.
Ada, lli vaig dir a l'Ada, aquest anell me'l va donar la meva àvia i jo te'l donaré a tu que ets la meva neta gran. Ella ja se'l volia emportar a casa. La capsa també me la donaràs? Li va encantar tot, també la capsa, de fusta, folrada de vellut blau.
Ara m'agradaria saber més coses d'aquest anell. A la meva àvia, li va regalar el seu marit, l'avi Ferran a qui no vaig conèixer? El seu pare, el besavi Eusebi a qui encara menys? El va heretar de la seva mare, Maragda? A quin any es va fer aquesta joia? Això es podria saber. Sorgeixen preguntes que podrien haver estat contestades i penso en altres impossibles de saber, que no sabré mai. A qui donarà l’Ada el seu anell, tindrà fills, nets, una neta? I en Leo? A l’interior de la caixa, que es de fusta treballada amb motius de flors hi diu:
Hijo de A. Oriol
Ciudad 3 pral
Barcelona

Avui ja és 2011. Bon any a tots els que em llegiu


No hay comentarios: