montseval

martes, 25 de septiembre de 2012

S'ha acabat l'estiu

Abans que s'acabi l'estiu ja comença l'escola. Aquest any en Leo i l'Ada fan primer i tercer respectivament. Ens acomiadem de Torredembarra, d'aquella manera: tornarem algun cap de setmana, sempre diem...però m'estranyaria. En Leo em diu que l'assignatura que menys li agrada és religió, que a la seva escola fan a partir de primer. Es tracta solament de la vida de Jesús. Per què no t’agrada? Li pregunto. Es que jo sóc ateu, em diu, i no em crec res, ni Jesús, ni els romans, ni res.
Els nens em diuen Montse, però a l’escola en Leo parla de mi com de la yaya Montse. Ets molt coneguda em diu. Tots els professors em pregunten per tu.
L'Ada està magnífica. Li agrada acabar les coses una vegada començades, vol desenroscar ella amb el tornavís quan s'han acabat les piles d’alguna joguina i te un sentit del humor que m'encanta, em recorda al del meu pare. 
Enyoro els llargs estius d'abans, les tempestes de finals de setembre, la verema, l'olor de most pel carrer.


No hay comentarios: