montseval

sábado, 22 de diciembre de 2012

La manta d'Andorra

De tan en tan, a la meva família es treia una manta de quadros, molt fina i suau i la meva mare deia: és la manta que va comprar el papà a Andorra per 25 pessetes. Ens semblava molt barata i rèiem tontament, però potser quan la va comprar era molt cara! Resulta que quan era estudiant de Ciències Naturals va anar a Andorra a una excursió d'estudis amb el professor i botànic Benito Fernandez Riofrio i potser altres companys. Feia un fred horrorós i inesperat  per l’època i ell es va comprar la manta amb la que surt a aquesta fotografia. Era molt jove, no tenia ni 20 anys, M’encanta veure-la i m'entristeix alhora.

La foto va ser una de les que es va posar a  la web de Científics catalans i al costat es va escriure que els de davant eren "uns familiars". Jo, ràpidament, vaig fer que ho rectifiquessin, no eren familiars ni remotament.
                                                            ***
El meu pare havia nascut un 24 de desembre!
Nadal és trist quan et fas gran i penses en els que ja no hi són.


2 comentarios:

Mercè Piqueras dijo...

No sabia qui era Benito Fernández Riofrío i l'he buscat a Google. Potser t'interesserà veure aquest resum biogràfic publicat per la Institució Catalana d'Història Natural. http://tinyurl.com/che5rh7

Potser l'excursió a Andorra és la que diu l'autor que solia fer cada any amb els alumnes de fitografia, que durava de dilluns a dissabte.

Montse Vallmitjana dijo...

Oh, coneixia aquest resum però no havia llegit el final, segurament era una d'aquestes excursions.
Moltes gràcies, Mercè