montseval

lunes, 28 de marzo de 2016

Pasqua 2016

IVaig a Torredembarra amb l'Ada i en Leo dilluns 21 de març. Només per quatre dies, contant anada i tornada. Com que no hi ha gaire temps l'Ada fa un emploi du temps exhaustiu, que complim bastant, encara que jo acabo baldada.
Dimecres a la tarda excursió al roquer a recollir farigola, a la que s’uneixen la Violeta i la Lan. Recordo que de petita s'acostumava a anar al Munts i al Roquer el dilluns de pasqua a la tarda, a menjar la mona. La família Mercadé que tenia l’única casa llavors en aquest paratge, ben dissimulada que quasi no es veia, obria els jardins a tothom. Un any que portàvem mona i ous durs, va resultar que algú s’havia equivocat i els ous eren crus! Jo devia de ser ben petita.
La meva neboda Violeta queda parada quan li explico això, i ja no diguem els nens. Ara hi ha cases per tot arreu, però arran de mar, i una vegada passat el port encara podem trobar llentiscle, fonoll marí i romaní, vegetació típica de les roques calcàries. L’Ada vol farigola i que estrany, no en trobem...fins que descobrim que encara és molt petita, Pasqua aquest any s’ha avançat molt.
Recordo excursions als Munts i a la cala del Canyadell de petita, amb els meus pares i àvia, paratges preciosos i sense una ànima. També amb les meves filles, els dies de mala mar, anar-hi a veure com trencaven les onades sobre les roques.
Quan tornem, decorem la mona que hem fet, amb els pollets que hem comprat al poble.

1 comentario:

Montse Vallmitjana dijo...

Més coses que hem fet
Anar a Baix a Mar, anar al Casal, anar al poble, a la platja, a la fira
Hem fet crema i "monte nevado" a part de la mona