montseval

martes, 26 de enero de 2016

Einstein, Newton, volcans, terratrèmols i diaris


Fa poc,  tinc aquesta conversa amb en Leo:
_Però què va inventar o descobrir Einstein?
_Va descobrir la teoria de la relativitat
_Però què és?
Jo no li se se explicar. 
_Va fer una fórmula E=mc2
_Però això per a la vida a mi m’és igual. En canvi la gravetat, que sé el que és, si que és necessària! I Newton que va dir?
_Hi ha la física newtoniana i la de Einstein, i el que va dir Einstein te molt a veure amb la vida quotidiana!!!
Llàstima que no se gaire física, m'encantaria explicar-t’ho tot.
Uns dies més tard l'Ada i en Leo dormen a casa. Desprès de sopar l'Ada llegeix de bocaterrosa sobre el seu llit. En Leo mira i llegeix un llibre del National Geogràfic de volcans i terratrèmols. Ja entén la teoria de la tectònica de plaques. 
_Això m'agrada mirar-ho, llegir-ho. Però si m'ho expliquessin al cole potser ho trobaria avorrit. Potser es per què hauríem de tenir llibres com aquets, amb dibuixos ben fets, fer petits experiments....
Jo ho feia. Els llibres de text els feia servir molt i tenen bons dibuixos i fotos. I el laboratori, clar. Ara, però s'ha posat de moda donar uns apunts molt mal fets.
L'Ada tota inventiva, ens diu: demà faré un diari. 
L'endemà es lleva i em demana papers i fa un diari amb notícies i de tot
En leo també en vol fer un. Sempre em còpia diu l'Ada.



1 comentario:

myhuonglequyen dijo...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.