montseval

domingo, 3 de enero de 2016

Nadal 2015, segona part

La foto és de finals de gener de 1984, dia que la meva mare va fer 70 anys i li vàrem preparar un sopar sorpresa. Olivia, Violeta, Santi, Alex, mamà

La Circe em recorda que quan ella i la Vera eren petites celebràvem totes les festes a casa dels meus pares. I si, els meus avis ja morts, jo casada amb les dues nenes, tots els germans amb parelles i més tard en Santi amb nens, ens reuníem allà i la meva mare portava el pes de tot.
La taula del menjador tenia dues ales que es treien i quedava molt gran i a part de les cadires que ja hi havia, se'n reclutaven altres per les habitacions.
Les festes ja començaven el vuit de desembre, el sant de la mamà. Seguien el dinar de Nadal, Sant Esteve, el dia u de gener i els Reis.
Per Nadal hi havia un dinar tipiquíssim i molt bo. Entremesos, sopa de galets, carn d’olla, gall d’indi farcit...A més col llombarda amb poma, farcellets de col d’acompanyament...Per acabar pinya i torrons de molts tipus.
Per Nadal els Santis estaven a Anglaterra i trucaven a l’hora de dinar per assabentar-se de què menjàvem i constatar que era més bo que el que menjaven ells. La Milissa i en Walter tampoc hi eren mai, ja que aprofitaven per viatjar.
Per reis no faltava el tortell, i ves a saber perquè la fava li acostumava a tocar a l’Alex.
Els darrers anys jo em vaig posar a ajudar a la meva mare, però tot i així el pes més gran el portava ella. Dies abans ja anàvem a comprar els torrons. I no faltaven els de crema de Falset, els mes bons del món, que deia el meu tiet. El papà, vestit sempre molt elegant, obria el xampany per començar.
Gràcies mamà. Pels Nadals evidentment, però també absolutament per tot. Gràcies.


Violeta, papà, Alex, Montse amb Olivia a la falda, Vera

No hay comentarios: