montseval

domingo, 19 de julio de 2020

Dames Negres i Escolapis


 En Santi als 6 anys
La Milissa i jo a partir dels 10 anys anàvem al col·legi de les Dames Negres i en Santi als Escolapis de Balmes. Ens acompanyava la Ramona, la mare de la portera. També venien l’Enric i en Pepe, els nens del principal, que anaven al Liceu Francès. Les tres escoles quedaven molt a prop.
L’uniforme de les Dames negres, tot blau marí a l’hivern i amb una brusa blanca a la primavera, era una monada. Constava fins i tot d’un barretet. I d'abric. Les monges dirigien l’escola però moltes professores no ho eren.
Cada setmana ens donaven notes. Les nenes millors eren ornamentades amb una banda vermella. Si al final de curs havies tingut 36 bandes et posaven una corona. Jo cada any la tenia. Ara estan a un calaix a Torredembarra.
No tinc fotos amb uniforme. El papà ens feia fotos però sempre els diumenges, que sortíem d’excursió o a passejar.
Un dia a la setmana tocava anar missa a l’església que estava al costat del col·legi. Fins i tot quan feia molt fred hi anàvem per un passadís que hi portava directament. Hi anàvem en dejú i més d’una vegada jo em vaig marejar. Després a la classe ho passàvem bé ja que esmorzàvem. Cada nena portava la seva bosseta amb un entrepà i un cacaolat o un termos amb llet.
Desprès de quart de batxillerat em vaig cansar de mises i rosaris i vaig demanar als meus pares si podia anar a l’Institut Maragall. Em van dir que si.


No hay comentarios: