montseval

sábado, 25 de julio de 2009

Peter Singer

A la setmana de pel·lícules realitzades per dones de la Filmoteca vaig anar amb la Mª Rosa a veure la pel·lícula en la que parlaven diversos filòsofs. Em va interessar molt l’australià fill de jueus escapats de Viena, Peter Singer. A la pel·lícula parla de la immoralitat que existeix al món pel fet que uns tinguin tant i altres tant poc, un tema que a mi em ronda sempre pel cap.
Estem a un lloc i hi ha una bassa en la que s’està ofegant un nen molt petit. Nosaltres el podem salvar, el que passa és que se’ns faran malbé unes sabates molt cares i bones que portem. Clar, tothom diu que no s’ho pensaria dues vegades i que salvaria al nen.
Però no és el mateix, pregunta ell, gastar en coses totalment innecessàries sense preocupar-se dels que es podrien potser salvar amb aquests mateixos diners? Gent que passa fam, per exemple. O que no te aigua potable, afegeixo jo
Em cau simpàtic aquest home. Em dona forces per seguir. Si has fet quelcom a la vida amb el resultat que altres persones puguin viure millor, la teva vida te un sentit, diu.
Seguiré investigant-lo

No hay comentarios: