montseval

domingo, 22 de junio de 2014

Tenim cucs de seda

La millor amiga de l'Ada, la Blanca, tenia molts cucs de seda, comprats per Internet i li va proposar donar-n’hi uns quants. Com que la Circe no els volia -n'havien tingut de petites, ella i la Vera, però ara li feien fàstic-, l'Ada em va preguntar si els podia tenir a casa meva i jo em vaig afanyar a dir-li que si. El cas es que encara van trigar uns dies a arribar: cinc cucs grandets. Bé de fet quatre cucs i un capoll, que un d'ells acabava de fer. Ens el varem estar mirant una bona estona, mengen sense parar. Estaven a una caixa destapada però recoberta amb paper de cuina transparent.
El principal problema eren les fulles de morera que menjaven a tota velocitat. N'hi ha al carrer d'Enric Granados, em va dir la mare de la Blanca. Ui, ja m'imaginava enfilant-me a un arbre, cosa que de petita m'agradava molt. Però en realitat no va fer falta, amb les que havien portat en varem tenir prou, doncs de seguida el segon cuc es va posar a fer el capoll. El varem veure ja fet, i ens va fer ràbia, ja que volíem veure el procés encara que fos de nit. Del que si que en varem adonar es que abans de fer-lo deixaven de menjar i es quedaven una mica rígids i més prims i foscos.
Vaig llegir a un llibre que els que fan cultius, en aquesta etapa els hi posen branquetes dons així va millor, és com ho farien a la natura. Desprès de diverses proves, en les que les branquetes recolzades a la paret de la capsa acabaven caient, els hi vaig posar escuradents. Va ser genial, varem veure com feien els capolls. Tots grocs però dos d’ells d’un groc molt clar, quasi blanc.

Quan la Vera i la Circe van tenir cucs de seda, el que més recordo és com agafàvem fulles de morera d’un arbre dels Jardins de l’Hospital de Sant Pau. Jo estava a l’Institut Sant Josep de Calasanç, al costat, i a l’hospital hi havia l’IBF (Institut de Biologia Fonamental) on uns amics meus feien de becaris. Recordo a l’Emili, que s’enfilava a l’arbre per que les fulles estaven força altes.



No hay comentarios: