montseval

lunes, 28 de febrero de 2022

Estiu 2021, Torredembarra i Grècia

 A finals de setembre vaig escriure això que segueix, però no ho vaig publicar fins ara.


Al començar l’estiu, la Circe em va deixar un llibre de Teodor Kalifátides, que es diu “Mares i fills”. Kalifatides és un autor nascut a Grècia però que va emigrar a Suècia on es va fer famós escrivint en suec. El darrers llibres, però els va escriure en grec, com ara el que us dic.

Es un llibre que tracta de cinc o sis dies passats per l’autor a Atenes, a casa de la seva mare, per veure-la i estar amb ella. Intercala també una carta molt llarga del seu pare, en la que li explica la seva vida (el pare a ell). Quasi seria millor que és digues pares, mares i fills. Em va agradar.

Jo estava a Torredembarra i com que la Milissa havia portat per a llegir ella un altre llibre que es deia “Otra vida por vivir”, del mateix autor, el vaig llegir. En aquest Kalifátides parla de suècia però també de Grècia

És una obra també autobiogràfica en la que critica les polítiques de l’Europa actual, i recorda també la seva pàtria d’origen.

 Finalment em vaig comprar “Lo pasado no es un sueño”. Totalment autobiogràfic. En explica la seva vida des que abandona el seu poble natal fins que hi retorna per rebre un homenatge, ja convertit en un escriptor consagrat. Hi descobrim rim la seva infantesa i adolescència a l’Atenes regida per règims autoritaris, el descobriment de l’amor i l’exili a Suècia on forma la seva família.

"Tenía ocho años cuando mi abuelo me tomó de la mano y no la soltó hasta que encontramos a mis padres en Atenas. Quien sabe que podría haber pasado si me hubiera quedado en el pueblo. Era 1946. Principios de la primavera de 1946. Los almendros florecían uno al lado del otro y el campo estaba en su esplendor."

Encara vaig llegir més llibres sobre Grècia

 

 


No hay comentarios: