montseval

lunes, 8 de diciembre de 2008

Le petit prince


Quan era petita el meu oncle Ferran em va regalar i explicar el llibre Le petit prince d’Antoine de Sain-Exupéry. Llavors només vaig mirar els dibuixos: em va encantar aquell barret, que en realitat era una boa que s’havia menjat un elefant.


Mes endavant, quan el vaig llegir, el que més em va agradar va ser el fragment on el petit príncep es troba amb la guineu i li explica el significat de la paraula domesticar, que també podria ser la paraula estimar.“Si, veuràs, va dir la guineu. Tu no ets pera mi encara més que un noiet igual a altres cent mil noiets i jo no et necessito per a res.... Tampoc tu tens necessitat de mi i jo no soc per a tu més que una guineu entre cent mil guineus semblants. Però si tu em domestiques llavors tindrem necessitat l’un de l’altre. Tu seràs per a mi únic al món y jo ho seré per a tu....
—Començo a comprendre. Hi ha una flor... crec que ella m’ha domesticat.”

Podeu trobar aquí el llibre Le petit prince.

No hay comentarios: