montseval

domingo, 10 de marzo de 2013

Tornem a Dakar

Adeu Saloum!
Ja és el dia 31 de desembre de 2012, avui canviem d'any!!!!
En Babacar vol sortir aviat doncs torna a Saint Louis i ens ha de deixar a Dakar. Prenem primer pistes, desprès carreteres dolentes i finalment l’autopista.

Cap al mig dia ja hi som. Dono a en Baba la resta de les galetes que anàvem menjant, cosa que agraeix infinitament. Hem arribat a l'edifici del primer dia, però ara disposem d'un piset sencer molt agradable...Ai, resulta que només ens el deixen unes hores ja que la nostra habitació està ocupada fins les sis de la tarda. Allà ens dutxem, descansem i ens assabentem que a partir d'ara cadascú es pagarà el seu menjar. Dinem al Katia. No estem gens cèntrics sinó a un barri de Dakar pròxim a l'aeroport que es diu N’gor. Però hi ha farmàcia, dos cibercafés, perruqueria, queviures mínims, un bar restaurant -el Katia- permanentment obert, taxis i molta animació. No gaire lluny sembla ser que hi ha una platja des de la que anirem a l'illa de N’gor.
Més tard arriben en Mamadou, la Karen amb el marit i el nen i observem astorades que a ells si que els hi assignen un piset.
Al cibercafé on passem una estona, ens assabentem que demà dia u, estarà tot tancat (tret del Katia). No només es el primer dia de l'any sinó que també és una gran festa musulmana que aquesta any per casualitat cau el mateix dia, i una gran multitud de gent anirà al Santuari de Touba, cap al centre del país.
El sopar de cap d’any el fem al Katia i desprès sortim amb en Mamadou i la Françoise a veure Dakar la nuit. Acabem prenent cerveses a una disco del Centre Artesanal, al jardí a tocar del mar. No està gaire animat doncs encara no són les dotze, però no esperem i tornem a l’hotel. El nostre barri si que està animadíssim, es tiren petards i hi ha noies molt elegants amb vestits molt curts.