montseval

domingo, 29 de diciembre de 2013

Ja fa nou dies


1. Peroné, 2. Tibia, 3. Astràleg, 4. Calcani, 5 Escafoide o navicular i cuneiformes, 6. Metatarsians. El cuboides no es veu en aquesta radiografia.
Ja fa nou dies del trencament de la part més baixa del peroné, el mal·lèol extern de la cama esquerra. Aprofito per repassar els ossos del peu, que abans em sabia de memòria. 
La veritat és que no he fet gaire bondat. Vaig ajudar molt a fer el sopar  i el dinar de Nadal,  vaig anar a casa d’una amiga per Sant Esteve i ahir al cinema. Des del dia 26 tinc crosses. Per casa no les faig servir gaire, Quan es pot caminar no t'adones de les vegades que vas i vens per la casa. Ara truquen, ara truca un del dos telèfons i està just on no sóc jo. Ara et fas l’esmorzar, ara el dinar, ara tens set, ara vols un llibre...Necessites que algú et vagi a comprar...
M’han dit que el millor per casa seria una cadira de rodes, potser si.

Això em recorda quan la Mª Rosa es va trencar un os del peu sortint d’un espectacle, a la nit. A les poques hores anàvem a Cambodja i Birmània. Em va trucar a les set del matí per dir-me que no venia, i jo la vaig convèncer de que vingués. Va venir amb cadira de rodes i va fer doblement bé. Va viatjar i no va haver d’anar per la casa contínuament.
Fa molts anys vaig llegir un llibre que em va agradar molt i que just ara s’ha tornat a publicar. És El astrágalo, d’Albertine Sarrazin. Me’l devien deixar o el vaig deixar jo, no el tinc. Crec que me’l tornaré a comprar.

No hay comentarios: