montseval

miércoles, 4 de diciembre de 2013

Nàpols, darrer dia

26 de setembre. Només tenim el matí, desprès ja marxem.
Surto al balcó i miro el "nostre" carrer. La Marina ja està esmorzant al bar de davant.
Avui volem veure l’església i el convent de Sant Gregori Armeno, que ahir estaven tancats. Però jo hi vull anar resseguint un camí de quan vaig venir a Nàpols amb l'Hortènsia.
Així, entrem per porta Nolana i anem a trobar via Forcella. En aquets carrer el 2004 la camorra va matar accidentalment a una noia de 14 anys. Quan varem arribar amb la H. acabava de passar i va haver-hi manifestacions en contra.

Parem a mirar unes fotos antigues i resulta que la botiga la porta el pare de la noia assassinada que ven CDs de les fotos i d’erupcions del Vesuvi per mantenir una ONG per a formació de nens i nois i evitar que es facin d’aquesta organització. També hi ha la una gran foto d’Analissa, la noia. Ens fem fotos amb el pare i li comprem CDs.
Anem una vegada més a Spaccanapoli, via Biagi dei librai que segueix i es diu Benedeto Crocce, aquest carrer tan recte llarg i estret que junt amb Via Tribunali i altres són el traçat exacte de la ciutat grega, encara que tinguin noms llatins, els decumani. Veiem figuretes amb els corns de l'abundància que s'assemblen molt als pebrotets que venen per allà mateix. I figuretes del pessebre, detallets preciosos. Veim carrets de taronjada i granite.

San Gregorio Armeno és d'un barroc excels. Visitem també el claustre, molt agradable on veiem la part més antiga i també la moderna.
Anem a Piazza Mercato, però resulta que avui no n'hi ha i en comptes d'animada està solitària   i deixada. A prop visitem l'esglèsia que té el campanar més alt de Nàpols, de 75m. la basílica de Santa Maria del Carmine Magiore, i que és també barroquíssima.
Pel cami trobem un Ospedale dalle bambole (clínica de nines, fa molts anys hi havia una botiga a Barcelona, quan només es tenia una nina i s’havia de reparar quan es feia malbé). I veiem peix fresquíssim

I tornada a l'hotel pel carrer que va del mar fins a Piazza Garibaldi i recollir les maletes.