montseval

lunes, 21 de diciembre de 2009

San Miguel de Tucumán

Crec que vaig llegir per primera vegada el nom Tucumán, i vaig saber que era una ciutat d’Argentina, de petita quan vaig llegir el llibre Corazón de Edmundo de Amicis (1846-1908). En aquesta novel·la infantil hi ha el conte que desprès s’ha fet famosíssim, gracies als dibuixos animats de la televisió, “De los Apeninos a los Andes”. Entre parèntesi, vaig veure que l’han tornat a editar, el vaig veure a La Central. El vaig buscar a Torredembarra aquets estiu i el vaig trobar, la vella i estimada edició que jo havia llegit.
En realitat es diu San Miguel de Tucumán: avui fa una calor humida i cel està núvol. L’entrada és dura doncs veiem xaboles, una part del cinturó de pobresa que rodeja les grans ciutats.

Anem a la magnífica Plaza de la Independencia amb arbres com ara tarongers, palmeres, llorers i un ficus gegants i magnífics edificis entre els que destaquen l’Edifici del Govern i la Catedral.

A la mateixa plaça i per casualitat trobem al Centro Cultural Alberto Rougés una exposició que celebra l’any Darwin. En aquest marc, la Fundación Miguel Lillo va inaugurar "Efecto Darwin", per a commemorar els 200 anys del naixement del naturalista i els 150 anys de l’edició de "L’origen de les espècies". Us podeu passejar per la web.
És una de les exposicions més interessants que he vist doncs hi ha molts aspectes del viatge de Darwin per l’Argentina, i mostra d’espècies que va descobrir allà així com fragments del diari en que parla dels grups de nadius i fotos d’ells, la majoria ètnies ja desaparegudes.

A Tucumán visitem esglésies i museus. Dormim a l'hotel Colonial

1 comentario:

Mercè Piqueras dijo...

Jo també vaig conèixer l'existència de Tucumán per "Corazón"! I sento molt no haver conservat el llibre d'escola que tantes vegades havia rellegit. Potser ara el trobaria carrincló, però em va entusiasmar i em va animar a llegir, de més gran alguna altra obra d'Edmondo De Amicis. En recordo una que era una mena de diari d'un mestre.