montseval

domingo, 5 de abril de 2020

Neix en Santi i més coses




Vi.la Florida, antiga Escuela de Puericultura
Crec que això d'Igualada només va durar un any. 
Després a la meva mare ja li va tocar Barcelona.
Vam marxar de casa dels meus avis materns, a qui anomenàvem abuelitos, i ens vam instal·lar al carrer de Rosselló, on ara viu l’Imma. 
El mes de març Va neixer en Santi, ja a una clínica.
A mi em van posar a una escola de la que recordo moltes coses. Hi vaig anar dels tres o quatre anys fins als set. Es deia Escuela de Puericultura. Era una escola només per fills o nets de metge. Com que l’avi Ferran ho era, em van matricular allà. 
L'escola, però molt separadament, tenia un apartat de classes d’infermeria, que no vam arribar mai a veure.
Es podia entrar per Muntaner o per un carrer més petit, al costat o al darrere. Hi anàvem amb tramvia i ens acompanyava la Maria de Caspe.
Hi havia un jardí gran amb una caseta, dins de la qual podíem jugar, un bosquet de pins i un petit estany. Anàvem nens i nenes junts i ens quedàvem a dinar. Recordo les dues professores: senyoreta Carme i senyoreta Rosa
A tot això, no se en quin ordre, però havia  nascut en Santi i havia vingut la Maria de Caspe, una minyona molt jove que vàrem tenir molt anys i que ens estimava molt i nosaltres a ella. Va marxar per casar-se i alguna vegada la vam anar a veure a Suchs, el poblet de Lleida on es va instal·lar amb el seu marit en Boro. I cada any ens trucava pels sants dels meus pares i nosaltres a ella fins que va morir. 
Pel que fa a l’escola, encara existeix i ara és un Centre Cívic que es diu Vil·la Florida.

No hay comentarios: