montseval

Viatge a Marroc 3, Chefchauen

Chefchauen

30 d’octubre, diumenge

Esmorzem a la taula de fora, que dona al pati, al primer pis. Silenci absolut, i és que ahir hi va haver xivarri de dones i nens fins tard. Te o cafè i pans marroquins, mantega, melmelada i mel.

A les 10 sortim. El barri també silenciós, moltes portes tancades. Anem cap al cine Espanyol, allà hi ha taxis i n’agafem un de gran per anar a Chauen (o Chefchauen). Ens hi porten a tots cinc per 28 euros.

Anem molt bé sentint la ràdio i el paisatge és bonic. passem a costat de dos pantans. La carretera va pujant. Falten encara uns quants  kilòmetres i ja comencem a trobar cases amb detalls blaus. I al arribar a la medina, tot es blau: portes, cases, fins i tot el tronc d’un arbre!!

Desemboquem a una plaça allargada molt agradable plena de bars. Ens sorprenem agradablement: hi ha turisme interior. Molta gent, segurament al ser diumenge.

Comencem a caminar i entrem a una botigueta que regenta un noi simpàtic. Allà trobem el que vola l’Ada, uns petits recipients que deixan anar una pols vermella per pintar els llavis. Jo també me'n compro i un khol i la Circe més coses. La Millissa regateja.

És una delícia caminar per aquesta medina tan blava, portes, parets. Alguns carrers amb moltes botigues, altres no. Algun gat, testos amb plantes... Arribem a la muralla o Casbà. Al tornar l'Ada és fa una foto amb un gran lloro o papagai, i anem a dinar, a un dels restaurants de la plaça. Cuscús no gaire elaborats, tagines. Passa un home tocant el tambor i una mena de brogit horrorós marca l'hora de l'oració.

Ens quedaríem més estona, però en part estem cansats, i a més l'Ada ha de dibuixar, així que caminem per fora de la medina fis que trobem un taxi que ens porta de retorn a Tetuan. La tornada es fa ràpida. Veiem passar oliveres, pins, figueres. El taxista no para de parlar per telèfon.

Al nostre Riad l’Ada treballa molta estona fins que s’angoixa molt per que s’adona que ha comés un error.  A més hi ha molt xivarri de dones i nens i una nena fa una rabieta terrible fins que la seva mare la puja al coll i l’engronxa i es va quedant dormida. La Milissa, en Leo i jo sortim per no molestar. Anem a reservar el sopar al Reducto, després prenem un te a la menta. A la tornada tot va molt millor i anem tots a sopar. Riem molt, la pastela boníssima i a més podem veure vi.

Avisem a en Mohamed per que ens vingui a buscar demà per tornar a Tanger. Demanem l'esmorçar per les 8.30. Uns anem a dormir. Altres, L'Ada i la Circe, es queden treballant.